نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو شیراز با اشاره به اینکه تمام افراد در بازار خودرو شیراز فروشنده هستند، بیان می کند: بیشتر افرادی که به نمایشگاه های خودرو در شیراز مراجعه می کنند به نحوی و به دلایل متعدد خواستار فروش خودروهای خود هستند.
کد خبر: ۱۱۱۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 13 June 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: رئیس اتحادیه طلافروشان و جواهر با بیان اینکه در حال حاضر کاهش نرخ دلار باعث شده تا قیمت طلا نسبت به روزهای گذشته ارزان تر شود، می گوید: انتشار اخباری مبنی بر مذاکره، احتمال قبول چند بند از قطعنامه و ..... سبب شد تا نرخ طلا نسبت به روزهای گذشته کاهش یابد.

محمد زرین مهر با بیان اینکه قیمت از طلا از گرم از 2 میلیون 560 هزار تومان به گرمی 2 میلیون و 330 هزار تومان رسیده است، می افزاید: شاهد کاهش قیمت طلا و سکه در بازار هستیم.

رئیس اتحادیه طلافروشان و جواهر شیراز در ادامه با اشاره به اینکه مردم در زمان کاهشی شدن قیمت ها از خرید محصولات استقبال نمی کنند، می گوید: زمانی که قیمت طلا و سکه رو به افزایش است مردم از ترس گرانی به خرید این محصول رو می آورند.

وی ادامه می دهد: در شرایط فعلی مردم از ترس اینکه ارزش سرمایه هایشان کاهش نیابد به خرید طلا و جواهرات در بازار رو می آورند.

رئیس اتحادیه طلافروشان و جواهر شیراز در ادامه با بیان اینکه بازار طلا در شیراز خیلی جان و قوتی ندارد و شهروندان تنها جهت خرید طلا و سکه آب شده به بازار مراجعه می کنند، بیان می کند: در حال حاضر بازار طلا آن طور که باید رونق ندارد و شاهدیم که طلا از سبد کالای مردم در حال حذف شدن است.

 

دلایل عدم استقبال مردم از خرید طلا و سکه است

زرین مهر با اشاره به اینکه نداشتن پس انداز از دلایل عدم استقبال مردم از خرید طلا و سکه است، تصریح می کند: مردم دیگر طلا را با هدف کادو خریداری نمی کنند.

رئیس اتحادیه طلافروشان و جواهر شیراز با اشاره به اینکه گرانی طلا سبب شده تا مردم دیگر قدرت خرید این کالا را نداشته باشند و زوجین و نو عروسان در حال حاضر تنها به سختی می توانند حلقه طلا را خریداری کنند، می افزاید: متاسفانه برخی از تازه عروسان هم حلقه ای که برای مراسم عروسی یا عقد خریداری می کنند را پس از سه الی 4 ماه به دلیل بدهکاری مجددا می فروشند.

زرین مهر در ادامه با بیان اینکه مغازه داران طلا فروشی هم در نقطه مقابل به دلیل نداشتن مشتری و افزایش نرخ مالیات از وضعیت بازار به شدت گله مندند، ادامه می دهد: شرایط فعالیت مغازه داران طلا فروشی در شیراز روز به روز دشوارتر می شود.

وی با بیان اینکه قانون جدید سامانه تجارت باعث شده تا مغازه داران از وضعیت به شدت گلایه مند باشند، می گوید: دولت بعضی از صنوف را موظف کرده تا دارایی و میزان خرید و فروشی که دارند را در این سامانه ثبت کنند که به هیچ وجه مورد تایید صنف طلافروشان نیست.

زرین مهر می گوید: راه اندازی و ثبت اطلاعات در این سایت امنیت را از فعالان طلا فروشی می گیرد.

وی با بیان اشاره به اینکه قطعا این اقدام باعث کوچ بسیاری از مغازه داران طلا فروشی و فرار سرمایه می شود، می افزاید: در شرایط فعلی بسیاری از افرادی که در تهران کارگاه های طلا داشتند به کشور ترکیه مهاجرت کردند.

 

90 درصد نمایشگاه داران خودرو طی ماه گذشته یک قولنامه ننوشتند

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو شیراز هم با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو در شیراز به شدت بد و اسفناک است، می گوید: در شرایط فعلی امید به ارزان تر شدن قیمت ها باعث شده تا هیچ خریداری در بازار خودرو شیراز وجود نداشته باشد و هیچ کس از خرید خودرو استقبال نمی کند.

رستم بهروز پور در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه مردم در زمان گرانی ها و افزایش قیمت بیشتر از خرید خودرو استقبال می کردند، می افزاید: در شرایط فعلی روزانه بیش از 50 نفر جهت فروش خودروهایشان به ما مراجعه می کنند.

بهروز پور با بیان اینکه 90 درصد نمایشگاه داران خودرو بیش از یک ماه است که حتی یک قولنامه هم نداشته اند، بیان می کند: کاهش قیمت خودروها باعث شده تا هیچ خریداری در بازار وجود نداشته باشد و فروشندگان هر چقدر هم خودروهایشان را ارزان بفروشند خریداری در بازار وجود ندارد.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو شیراز با اشاره به اینکه ثبت نام طرح های خودرو و چشم به راه واردات خودروهای خارجی سبب شده تا مردم از خرید خودرو فعلا دست بکشند، می افزاید: آزاد شدن واردات خودروهای خارجی باعث شده تا مردم همواره چشم به راه کاهش قیمت ها باشند.

وی با بیان اینکه واردات خودروهای کارکرده وضع بازار را به مراتب بهتر خواهد کرد، ادامه می دهد: قیمت خودروها در کشورهایی مانند امارات بسیار ارزان تر از ایران است.

همه در بازار خودرو شیراز فروشنده هستند

بهروز پور در ادامه با اشاره به اینکه تمام افراد در بازار خودرو شیراز فروشنده هستند، بیان می کند: بیشتر افرادی که به نمایشگاه های خودرو در شیراز مراجعه می کنند به نحوی و به دلایل متعدد خواستار فروش خودروهای خود هستند.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو شیراز با بیان اینکه بیشتر نمایشگاه های خودرو فرهنگ شهر که مهلت اجاره هایشان رو به پایان است به دلیل نداشتن اجاره بها و ..... خواستار تعطیلی هستند، می گوید: نزدیکی قیمت خودرو در کارخانه و بازار اقدامی بسیار مناسب است و تداوم این روند شرایط را بهتر خواهد کرد.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو شیراز در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه داران خودرو در یک شرایط بسیار پر ابهام به سر می برند، می گوید: در گذشته ماهانه حدود 7 الی 8 قولنامه نوشته می شد اما شرایط بازار به نحوی شده که در دو ماه گذشته هیچ نوع خرید و فروشی انجام نمی گیرد.

برچسب ها: ارز ، خودرو ، طلا ، گرانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار